• Snabb leverans ✓ Fri frakt över 500kr ✓ Erbjuder exklusiv presentinslagning och leverans direkt till mottagaren
Payment with Visa Payment with Mastercard in white color Payment with Klarna Payment with Swish

Vanliga frågor

Hur gör jag om jag vill ha min present inslagen?

Vid varje produkt så finns frågan: Vill du köpa till en fin presentinslagning, kostnad 19kr?

Välj alternativ JA så korrigeras ditt pris med 19kr och vi slår då in din present.

Vi varierar vår presentinslagning efter säsong eller högtid. 


Hur gör jag om jag vill skicka min present direkt till mottagaren?

Om du vill skicka din beställning/ present direkt till mottagaren så behöver du välja Swish betalning som betalsätt i kassan. Samtidigt som du genomför din beställning i kassan så swishar du din betalning till nummer: 123 532 1674. 

Lagergren Design AB står som mottagare på Swish betalningen.

Vi skickar din beställning när vi har mottagit din betalning.

Det går inte att välja kortbetalning eller Klarna som betalningsalternativ om du vill skicka din beställning till en annan mottagare.


Hur gör jag om jag vill skicka presenter till flera olika adresser?

Vi kan endast skicka din beställning till en leveransadress. 

Om du vill skicka presenter till olika adresser behöver du lägga en beställning per varje leveransadress. 

Du kan alltid kontakta oss på Kundtjänst via mail om du har några frågor: [email protected]


Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse efter mitt köp?

Ibland kan våra mail hamna i skräpposten så kika gärna där.


Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt vid köp över 500kr. 

Vid beställningar under 500kr kostar frakten 59kr till utlämningsställe. 

Utvalda produkter skickar vi även med varubrev direkt till brevlådan, frakten med varubrev kostar 30kr.

Om beställningen via varubrev av någon anledning inte får plats i brevlådan eller brevinkastet så skickas beställningen vidare till utlämningsställe. I så fall kommer en avisering via sms eller mail.


Leveranstid?

Vi erbjuder snabba leveranser och skickar din beställning senast nästkommande arbetsdag. 

Om du har lagt din beställning med Swish betalning så skickar vi din beställning först när vi har mottagit din betalning. 


Hur fungerar era presentkort?

Våra presentkort är giltiga i 1år från beställningsdatumet. Presentkortet kan endast användas vid ett köptillfälle, det innebär att hela summan på presentkortet måste utnyttjas vid ett köp. 

Presentkorten är uppmärkta med summa och giltighetstid samt en rabattkod som används i kassaläget. 

I kassaläget klickar du på + Lägg till rabattkod

Skriv i rabattkoden som står på presentkortet, då justeras priset med motsvarande summa som står på presentkortet. 

OBS! Presentkortet går inte att använda till fraktkostnaden på våra presentkort på summan 100kr + 200kr. Där erbjuder vi fraktfritt vid köp över 500kr.


Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi erbjuder kortbetalning med VISA, Mastercard och American Express. Samt Klarna betalning eller Swish betalning.

Om du vill skicka din beställning/ present direkt till mottagaren måste du välja Swish betalning.


Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Vi erbjuder leverans till utlämningsställe. Några utvalda produkter kan vi även skicka som varubrev direkt till brevlådan. 

Om beställningen via varubrev av någon anledning inte får plats i brevlådan eller brevinkastet så skickas beställningen vidare till utlämningsställe. I så fall kommer en avisering via sms eller mail.


Hur fungerar leverans till utlämningsställe?

Din beställning levereras till ett utlämningsställe i närheten av din adress. Via sms avisering får du ett meddelande när din beställning finns att hämta och vart du ska hämta den. Du kan följa och söka efter din beställning via appen "Mina paket".


Hur fungerar leverans med PostNord varubrev?

Din beställning levereras direkt till brevlådan. Om brevlådan är full eller om beställningen av någon anledning inte får plats i brevlådan eller brevinkastet så skickas beställningen vidare till utlämningsställe. I så fall kommer en avisering via sms eller mail.


Har jag någon ångerrätt och hur gör jag i så fall?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar i vår webbutik, dessa 14 dagar gäller från att du har tagit emot varan du har beställt.         

Om du ångrar dig måste du alltid meddela oss via vår mail: [email protected] 

I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

När vi har fått ditt mail om utnyttjande av ångerrätt så skickar vi en fraktsedel till dig som du ska använda när du skickar tillbaka de varor du vill returnera till oss.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för den totala fraktkostnaden vid ångerrätt, dvs den faktiska fraktkostnaden för leveransen till dig och för returfrakten tillbaka till oss. Du ansvarar också för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas i ordentligt emballage och i ursprunglig förpackning.  

När vi har fått tillbaka din retur till oss så återbetalar vi ditt köp. Vi drar då även av summan för den faktiska fraktkostnaden.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.                  

Ångerrätten gäller inte vid produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.    

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.   

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.                  


Hur gör jag om jag vill byta till en annan vara?

Det enklaste är att göra en retur på din första vara/ beställning och sedan lägga en ny order på varan som du vill byta till.


Kan någon annan hämta ut mitt paket på utlämningsstället?

Ja, om du av någon anledning inte själv kan hämta ut ditt paket som kan någon annan agera ombud och göra det åt dig. 

Antingen så tar ditt ombud/ den person som ska hämta ut ditt paket med sig din giltiga legitimation till utlämningsstället. 

Du kan även ladda ner appen "Mina paket" på appstore. I appen kan du via mobilt BankID identifiera dig och därefter skicka den digitala avin i appen vidare till den person som istället ska hämta ut ditt paket. På utlämningsstället behövs då ingen legitimation utan det räcker med den digitala avin från appen.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket på utlämningsstället?

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar på utlämningsstället. Efter 14 dagar skickas ditt paket automatiskt tillbaka till oss. 

Vid ej uthämtade paket på utlämningsställe så debiterar vi en fast avgift på 60kr + totala fraktkostnaden vid ångerrätten, dvs den faktiska fraktkostnaden för leveransen till dig och för returfrakten tillbaka till oss.

Den fasta avgiften beror på avgift för ej uthämtat paket.


Hur kommer jag i kontakt med Klarna vid frågor om min faktura?

Klarna kommer du i kontakt med via telefon 08-120 120 10. Du kan även se din faktura och köp via appen "Klarna".