• ✓ Snabb leverans ✓ Fri frakt över 599kr ✓ Erbjuder exklusiv presentinslagning och leverans direkt till mottagaren
Payment with Visa Payment with Mastercard in white color Payment with Klarna Payment with Swish

Vanliga frågor

Hur gör jag om jag vill ha min present inslagen?

Vid varje produkt så finns frågan: Vill du köpa till en fin presentinslagning, kostnad 19kr?

Välj alternativ JA så korrigeras ditt pris med 19kr och vi slår då in din present.

Vi varierar vår presentinslagning efter säsong eller högtid. 


Hur gör jag om jag vill skicka min present till mottagaren?

Om du vill skicka din beställning/ present mottagaren så behöver du välja Swish betalning som betalsätt i kassan. Det går inte att välja kortbetalning eller Klarna som betalningsalternativ om du vill skicka din beställning till en annan mottagare.

Viktigt att tänka på när vi ska skicka presenten till mottagaren är att vi behöver alla uppgifter till både dig som beställare samt alla uppgifter till mottagaren. Vi behöver namn, adress, mobilnummer samt e-postadress. Detta är att kunna komma i kontakt med dig som beställare om vi har några frågor angående din beställning innan vi skickar den till mottagaren.

När du har valt Swish som betalsätt i kassan ska du som köpare först fylla i dina egna uppgifter som ditt namn, adress, mobilnummer och e-postadress. Under dina egna uppgifter kryssar du ur den ikryssade rutan vid "Använd ovanstående uppgifter som leveransadress".

När du har kryssat ur rutan dyker nya rader upp för dig att fylla i. Där skriver du i mottagarens namn, adress, mobilnummer och e-postadress.

Skicka sedan din Swish betalning till nr: 123 532 1674. När vi fått din Swish betalning så skickar vi din beställning.

Lagergren Design AB står som mottagare på Swish betalningen.

Vi skickar din beställning när vi har mottagit din betalning. Om vi inte fått din Swish betalning 12h efter du lagt din order så makulerar vi din beställning. 


Hur gör jag om jag vill skicka presenter till flera olika adresser?

Vi kan endast skicka din beställning till en leveransadress. 

Om du vill skicka presenter till olika adresser behöver du lägga en beställning per varje leveransadress. 

Du kan alltid kontakta oss på Kundtjänst via mail om du har några frågor: [email protected]


Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse efter mitt köp?

Ibland kan våra mail hamna i skräpposten så kika gärna där.


Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt på smycken från Snö of Sweden och vid köp över 599kr. 

Vid beställningar under 599kr kostar frakten för presentkort, gratualationskort och smycken från By Billgren 30kr med leverans till brevlådan. Undantag klockor och presentboxar från By Billgren. 

Beställningar av alla övriga produkter under 599kr kostar 59kr, beställningen går då till utlämningsställe. 


Leveranstid?

Vi erbjuder snabba leveranser med en leveranstid på 1-4 dagar. 

Om du har lagt din beställning med Swish betalning så skickar vi din beställning först när vi har mottagit din betalning. 


Vad innebär beställningsvara?

En beställningsvara har en längre leveranstid. Hur lång leveranstiden är står specifikt vid varje produkt som är markerad beställningsvara. 

Leveranstiden är en preliminär tid och det beror på att vi i vår tur beställer hem produkten från leverantören efter beställning. Eventuellt kan leveranstiden ändras.

Om flera produkter läggs i samma beställning så skickas vi alla produkter i beställningen samtidigt, dvs. när beställningsvaran kommit till vårt lager. 


Hur fungerar era presentkort?

Våra presentkort är giltiga i 1år från beställningsdatumet. Presentkortet kan endast användas vid ett köptillfälle, det innebär att hela summan på presentkortet måste utnyttjas vid ett köp. Presentkorten går inte heller att utnyttja tillsammans med andra rabattkoder.

Presentkorten är uppmärkta med summa och giltighetstid samt en rabattkod som används i kassaläget. 

I kassaläget klickar du på + Lägg till rabattkod

Skriv i rabattkoden som står på presentkortet, då justeras priset med motsvarande summa som står på presentkortet. 

OBS! Presentkortet går inte att använda till fraktkostnaden på våra presentkort på summan 100kr, 200kr, 300kr, 400kr och 500kr. Där erbjuder vi fraktfritt vid köp över 599kr.


Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi erbjuder kortbetalning med VISA, Mastercard och American Express. Samt Klarna betalning eller Swish betalning.

Om du vill skicka din beställning/ present direkt till mottagaren så behöver du välja Swish betalning som betalsätt i kassan. Samtidigt som du genomför din beställning i kassan så swishar du din betalning till nummer: 123 532 1674. 

Lagergren Design AB står som mottagare på Swish betalningen.

Vi skickar din beställning när vi har mottagit din betalning.

Det  går inte att välja kortbetalning eller Klarna som betalningsalternativ om du vill skicka din beställning till en annan mottagare.


Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Vi erbjuder leverans till utlämningsställe i närheten av din adress.

Presentkort, gratulationskort och smycken från Snö of Sweden och By Billgren skickar vi direkt till brevlådan. Undantag klockor och presentboxar från By Billgren, dessa skickas till utlämningställe. 


Hur fungerar leverans till utlämningsställe?

Din beställning levereras till ett utlämningsställe i närheten av din adress. Via sms avisering får du ett meddelande när din beställning finns att hämta och vart du ska hämta den. Du kan följa och söka efter din beställning via appen "Mina paket".


Hur fungerar leverans med PostNord varubrev?

Din beställning levereras direkt till brevlådan. Om paketet inte får plats i brevlådan av någon anledning så lämnas det utanför dörren.


Vad gör jag om det uppstår en skada på emballaget/ varorna under transport

Om en transportskada uppstår under leveransen måste detta noteras av personal på utlämningsstället innan du hämtar ut din beställning. Du är ansvarig för att det görs en skriftlig notering av skadan av personal på utlämningsstället. Det gäller om emballaget är på något sätt är klämt eller ihoptryckt. Om emballaget är trasigt eller öppnat. Säkerställ alltid att emballaget är helt innan det hämtas ut på utlämningsstället. 


Har jag någon ångerrätt och hur gör jag i så fall?

Förlängd ångerrätt under julen, tom. 6/1 2023.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar i vår webbutik, dessa 14 dagar gäller från att du har tagit emot varan du har beställt.         

Om du ångrar dig måste du alltid meddela oss via vår mail: [email protected] 

I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

När vi har fått ditt mail om utnyttjande av ångerrätt så skickar vi en fraktsedel till dig som du ska använda när du skickar tillbaka de varor du vill returnera till oss.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakten tillbaka till oss. Returfrakten på smycken från Snö of Sweden och By Billgren och kostar 30kr. Gäller ej klockor och presentboxar från By Billgren. Returfrakten på övriga produkter kostar 79kr. 

Du ansvarar för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas i ordentligt emballage och i ursprunglig förpackning.  

När vi har fått tillbaka din retur till oss så återbetalar vi ditt köp. Vi drar då av summan för returfrakten. Vi återbetalar inte fraktkostnaden för frakten som uppstod vid beställningen av varan. 

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.                               

Ångerrätten gäller inte vid produkter som presentinslagningstjänsten, samt på gratulationskort där hälsning har noterats på kortet. 

Ångerrätten gäller inte heller på produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.    

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.   

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.                  


Hur gör jag om jag vill byta till en annan vara?

Det enklaste är att göra en retur på din första vara/ beställning och sedan lägga en ny order på varan som du vill byta till.


Kan någon annan hämta ut mitt paket på utlämningsstället?

Ja, om du av någon anledning inte själv kan hämta ut ditt paket som kan någon annan agera ombud och göra det åt dig. 

Antingen så tar ditt ombud/ den person som ska hämta ut ditt paket med sig din giltiga legitimation till utlämningsstället. 

Du kan även ladda ner appen "Mina paket" på appstore. I appen kan du via mobilt BankID identifiera dig och därefter skicka den digitala avin i appen vidare till den person som istället ska hämta ut ditt paket. På utlämningsstället behövs då ingen legitimation utan det räcker med den digitala avin från appen.


Vad händer om jag inte hämtar ut min beställning på utlämningsställe

När beställningen kommer till utlämningsstället så ligger det kvar på utlämningsstället i 14 dagar, efter 14 dagar går beställningen automatiskt tillbaka till oss.

Vid ej uthämtad beställning på utlämningsställe så debiterar vi en avgift på 350kr.


Hur kommer jag i kontakt med Klarna vid frågor om min faktura?

Klarna kommer du i kontakt med via telefon 08-120 120 10. Du kan även se din faktura och köp via appen "Klarna".


Hur gör jag om min produkt har gått sönder? Är det en reklamation? 

Eventuella fel och defekt produkt ska alltid reklameras på mail till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. När vi har fått ditt mail så startar vi ett reklamationsärende. Du ansvarar själv för att skicka tillbaka den defekta produkten till vårt lager.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt produkt.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.