• Snabb leverans ✓ Fri frakt över 500kr ✓ Erbjuder exklusiv presentinslagning och leverans direkt till mottagaren
Payment with Visa Payment with Mastercard in white color Payment with Klarna Payment with Swish

Köpvillkor

Om Amazing Gifts   

Företaget har sitt säte i Örebro. Företagets postadress är Törsjögatan 20d.  

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning    

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.  

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]

Leverans      

Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.    

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]

Priser    

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 6%, 12% eller 25% moms beroende på vilken produkt.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Presentkort

Våra presentkort är giltiga i 1år från beställningsdatumet. Presentkort kan endast användas vid ett köptillfälle, det innebär att hela summan på presentkortet måste utnyttjas vid ett köp. 

Presentkorten är uppmärkta med summa och giltighetstid samt en rabattkod som används i kassaläget. 

I kassaläget klickar du på + Lägg till rabattkod

Skriv i rabattkoden som står på presentkortet, då justeras priset med motsvarande summa som står på presentkortet. 

OBS! Presentkortet går inte att använda till fraktkostnaden på våra presentkort på summan 100kr + 200kr. Där erbjuder vi fraktfritt vid köp över 500kr.

Ångerrätt    

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.                         

Vid nyttjande av din ångerrätt:         

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på [email protected] 

I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

När vi har fått ditt mail om utnyttjande av ångerrätt så skickar vi en fraktsedel till dig som du ska använda när du skickar tillbaka de varor du vill returnera till oss.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för den totala fraktkostnaden vid ångerrätt, dvs den faktiska fraktkostnaden för leveransen till dig och för returfrakten tillbaka till oss. Du ansvarar också för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas i ordentligt emballage och i ursprunglig förpackning.  

När vi har fått tillbaka din retur till oss så återbetalar vi ditt köp. Vi drar då även av summan för den faktiska fraktkostnaden.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.                  
       
Ångerrätten gäller inte vid:    

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats  (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.    

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.   

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.                  
       
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se                                här.                      


Ej uthämtade paket på utlämningsställe

Paket ligger kvar i 14 dagar på utlämningsstället, efter 14 dagar går paketet automatiskt tillbaka till oss.

Vid ej uthämtade paket på utlämningsställe så debiterar vi en fast avgift på 60kr + totala fraktkostnaden vid ångerrätten, dvs den faktiska fraktkostnaden för leveransen till dig och för returfrakten tillbaka till oss.

Den fasta avgiften beror på avgift för ej uthämtat paket.

Reklamation och klagomål    

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara, vi skickar då en fraktsedel som du ska använda när du skickar tillbaka den defekta varan.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.                  
       
Hur går du tillväga vid reklamation?    

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress,  e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning     

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.    

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation    

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies    

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.  Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


Ändringar till de Allmänna Villkoren    

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på  webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval    

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med  företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till  Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land  än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform  för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.