• ✓ Snabb leverans ✓ Fri frakt över 999kr ✓ Erbjuder exklusiv presentinslagning och leverans direkt till mottagaren
Payment with Visa Payment with Mastercard in white color Payment with Klarna Payment with Swish

Köpvillkor

Om Amazing Gifts   

Företaget har sitt säte i Örebro. Företagets postadress är Törsjögatan 20d.  

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.


Beställning    

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.  

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].


Leverans      

Våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.    

Undantag gäller beställningsvaror.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].


Priser    

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 6%, 12% eller 25% moms beroende på vilken produkt.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


Presentkort

Våra presentkort är giltiga i 1år från beställningsdatumet. Presentkort kan endast användas vid ett köptillfälle, det innebär att hela summan på presentkortet måste utnyttjas vid ett köp. Presentkorten går inte heller att utnyttja tillsammans med andra rabattkoder.

Presentkorten är uppmärkta med summa och giltighetstid samt en rabattkod som används i kassaläget. 

I kassaläget klickar du på + Lägg till rabattkod

Skriv i rabattkoden som står på presentkortet, då justeras priset med motsvarande summa som står på presentkortet. 

OBS! Presentkortet går inte att använda till fraktkostnaden på våra presentkort på summan 100kr, 200kr, 300kr, 400kr, 500kr. 


Vad innebär beställningsvara?

En beställningsvara har en längre leveranstid. Hur lång leveranstiden är står specifikt vid varje produkt som är markerad beställningsvara. 

Leveranstiden är en preliminär tid och det beror på att vi i vår tur beställer hem produkten från leverantören efter beställning. Eventuellt kan leveranstiden ändras.

Om flera produkter läggs i samma beställning så skickas vi alla produkter i beställningen samtidigt, dvs. när beställningsvaran kommit till vårt lager. 


Ångerrätt    

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.                         


Vid nyttjande av din ångerrätt:         

Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på [email protected]

I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

När vi har fått ditt mail om utnyttjande av ångerrätt så skickar vi en fraktsedel till dig som du ska använda när du skickar tillbaka de varor du vill returnera till oss.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakten tillbaka till oss. Returfrakten på smycken från Snö of Sweden och By Billgren och kostar 40kr. Gäller ej klockor och presentboxar från By Billgren. Returfrakten på övriga produkter kostar 100kr. 

Du ansvarar för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas i ordentligt emballage och i ursprunglig förpackning.  

När vi har fått tillbaka din retur till oss så återbetalar vi ditt köp. Vi drar då av summan för returfrakten. Vi återbetalar inte fraktkostnaden för frakten som uppstod vid beställningen av varan. 

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.        

         
       
Ångerrätten gäller inte vid:    

Produkter som presentinslagningstjänsten, samt på gratulationskort där hälsning har noterats på kortet.

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.    

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.   

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.                  

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se                                här.                      


Ej uthämtad beställning på utlämningsställe

När beställningen kommer till utlämningsstället så ligger det kvar på utlämningsstället i 14 dagar, om du eller mottagaren inte hämtar beställningen innan 14 dagar så går beställningen automatiskt tillbaka till oss.

Vid ej uthämtad beställning på utlämningsställe så debiterar vi en avgift på 350kr.


Skada som uppstår på emballaget/ varorna under transport

Om en transportskada uppstår under leveransen måste du säkerställa att detta noteras av personal på utlämningsstället innan du hämtar ut din beställning. Du är ansvarig för att det görs en skriftlig notering av skadan, av personal på utlämningsstället. Det gäller om emballaget är på något sätt är klämt, ihoptryckt eller om emballaget är trasigt/ öppnat. 

Säkerställ alltid att emballaget är helt innan det hämtas ut på utlämningsstället. 


Trasig produkt vid leverans och klagomål    

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Gäller ej skador som uppstår under transport, se punkt "Skada som uppstår på emballaget under transport". 

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras på mail till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt produkt, vi skickar då en fraktsedel som du ska använda när du skickar tillbaka den defekta varan.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att produkten har levererats till mottagaren.     

             

Reklamation / defekt vara efter användande av produkten

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras på mail till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. När vi har fått ditt mail så startar vi ett reklamationsärende. Du ansvarar själv för att skicka tillbaka den defekta produkten till vårt lager.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt produkt.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.


Ansvarsbegränsning     

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.    

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


Produktinformation    

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.


Information om Cookies    

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.  Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


Ändringar till de Allmänna Villkoren    

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


Tvist och lagval    

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med  företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till  Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se

http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.